2014. október 4., szombat

vadgesztenyés csipkeszappan





Ahogy az előző bejegyzésben írtam, a kis mézes kockákat felhasználtam egy újabb szappanba. Izgultam, hogy milyen lesz mikor kiveszem a fa formámból, de úgy tűnik sikerült a szappan! Szerintem nagyon izgalmas színe lett. Folyamatában tettem fel a képeket. Mikor felvágtam a tömböt még szép sárga volt, és folyamatosan pirosodik. Ez kb. két óra alatt lett ilyen. Holnap is megnézem, változott-e a színe, ha igen, töltök fel arról is képet...

Ildikónál olvastam, a vadgesztenyés szappanról, és nagy kedvet kaptam hozzá. Ezúton is köszönöm a segítségét!

Gondoltam, nem csak tisztított vadgesztenyét teszek bele. Körülnéztem miből is élünk, és találtam csipkebogyót, meg még a diólevelet szedtem. Ezeket puhulásig főztem, majd a vadgesztenyét és csipkebogyót botmixerrel összetörtem, a levét pedig külön tettem.

Ez a szappan most nem kecsketej alapú, féltem is tőle, hogy viselkedik majd a folyadék a lúggal, de szerencsém volt, és nem égett meg. A szappan masszába pedig szépen elvegyült az előző nap összetört csipkebogyó és vadgesztenye. A mézes szappan darabkák miatt maradt még egy kis masszám, így öntöttem 3 virágot is. Nem tudom miért azok színe nem sötétedett be, de hát így is jó lesz... :)

A vadgesztenye tonizáló és feszesítő hatással bír.
Csipkebogyó érfalerősítő, csökkenti a hajszálerek törékenységét. Érzékeny, rozáceás vagy arra hajlamos bőr kezelésére ajánlott.
Diólevél: cserzőanyagban gazdag, tonizáló hatású

összetevők: olívaolaj, méhviasz, jojoba, ricinus olaj, mandulaolaj, sheavaj, kókuszolaj,   szuperápolóként makadámdió-olaj, vadgesztenye és csipkebogyó pép, vadgesztenye, csipkebogyó és diólevél főzet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése